חוות דעת שניה סרטן הלבלב

את ה"בשורה" אודות גילוי מחלת הסרטן, כל אחד מקבל אחרת. על פי רוב, מדובר ללא ספק בסוג של מהלומה. אך לאחר שמצליחים חוות דעת שניה סרטן הלבלבלהפנים שהמחלה, למשל סרטן הלבלב אובחנה, אם הביופסיה מאשרת את החשד, עולות עוד שאלות. למשל, האם יש טעם לפנות לקבלת חוות דעת שניה. ואם כן, למי בעצם כדאי לפנות.

מדוע בכלל לבקש חוות דעת שניה לסרטן הלבלב (ומתי לא צריך)?

בהתלבטות האם לבקש או לא לבקש חוות דעת שניה, יש כל מיני שיקולים. למשל, עשוי להיות חשש מ"נקמנות" של הרופא המטפל. חשש מסוג זה, איננו צריך להוות שיקול. פניה לחוות דעת שניה הינה הליך מקובל מאוד וכל רופא מבין זאת היטב. השיקול היחידי הינו טובת החולה, בריאותו ובמידה רבה גם שלוות הנפש שלו.

מי שמרגיש כי תהליך האבחון מתארך או שיש ספק לגבי בדיקה מסוימת או ניתוח התוצאות, חוות דעת שניה יכולה לפזר את הערפל. בין אם חוות הדעת הזאת מאששת ומאשרת את הממצאים הקודמים ובין אם לאו, יש לה ערך רב. עם זאת, מי שמרגיש בנוח ושלם את ההליך שבוצע, מי שמאמין שהטיפול והאבחון שעבר עד כה בעניין גילוי וטיפול בסרטן הלבלב עברו ללא דופי, יכול בהחלט לרגיש שלם עם הבחירה להסתפק בחוות דעת אחת. על כל פנים, אם הספק מנקר, פניה אל חוות דעת שניה בהחלט משככת את החששות שבפנים.

החלטתם שכן? איך מתקדמים מכאן?

אם החלטתם שחוות דעת שניה לאבחון סרטן ובמיוחד סרטן הלבלב רצויה לכם, שימו לב לזמן שדוחק. אם אתם רוצים לעת האם כדאי או לא כדאי למהר, קחו בחשבון כמה דברים. סרטן בלבלב הרבה מאוד פעמים מתגלה כאשר הוא במצב מתקדם. אי לכך, ככל שממתינים זמן נוסף, הסיכוי להחלים יורד.

רופאים מסבירים כי העיכוב באבחון סרטן בלבלב, אשר יש לו תפקיד חשוב במערכת ההורמונלית, נובע מכמה סיבות. למשל, מיעוט של תסמינים נראים לעין. כמו כן, הרבה פעמים מיוחסים התסמינים למחלות אחרות, "קלות". עייפות וחולשה למשל, עשויים להיות מיוחסים להרבה מאוד גורמים אחרים. על כן, אם סובלים מסתמנים לא ברורים ורוצים חוות דעת שניה, בהחלט יש לכך מקום.

חוות דעת שניה מרופא בארץ או מרופא בחו"ל?

ישנם חולים אשר מעוניינים לגשת לקבלת חוות דעת שניה מרופא בארץ ואחרים מעדיפים גישה לרופא ולמתקנים רפואיים בחו"ל. בין כך ובין כך, כדאי לציין שבהחלט יש משמעות למומחיות ולניסיון של הרופא. סרטן הלבלב ידוע כקשה לאבחון, בין היתר בשל מיקומו של איבר זה. הוא נמצא עמוק בתוך הבטן ואפילו לצורך ביופסיה שגרתית, עשוי הרופא לבצע ניתוח שכולל פתיחת בטן. לא קיים סטנדרט או נוהל רגיל לאבחון ולכן יש הבדלים משמעותיים באופן הפעולה שנוקטים הרופאים השונים.

חוות דעת שניה לא רק לאבחון סרטן הלבלב כי אם גם לצורך טיפולים

לא רק באבחון הסרטן ניתן לגשת לחוות דעת נוספת. כך ניתן לנהוג גם כאשר מגיעים לשלב הטיפולים. בהתאם למיקום הגידול, אופיו, מהירות התפשטות המחלה ומצבו של החולה, ניתן לשקול אחד או יותר מבין הפרוצדורות הבאות. למשל, כימותרפיה, הקרנות, ניתוחים, טיפול פליאטיבי. ישנם רופאים אשר לוקחים חלק גם במתן טיפולים נסיוניים שאפשר להביא בחשבון.

על כל פנים. כדאי מאוד לאסוף מידע הן לגבי מרכזים רפואיים שונים והן לגבי רופאים שונים. מידע בנושא זה אפשר לקבל בעמותות שונות, בבתי החולים, בקרב מטופלים ומחלימים ובני משפחותיהם. אנו מאחלים לכל המתמודדים עם המחלה, החלמה מלאה.

הכתבה באדיבות אתר medicalopinion.org.il

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

רופא מומחה: איזו חשיבות יש לרופא מומחה בזיהוי, גילוי וטיפול בסרטן הלבלב?

סרטן הלבלב בשלב 2 – אפשרויות טיפול ותופעות לוואי

 

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן