טיפול אלטרנטיבי לבעיות בבלוטת התריס

טיפול טבעי אלטרנטיבי לבעיות בבלוטת התריסבלוטת התריס היא הבלוטה העיקרית בגוף האחראית על אנרגיה, חילוף חומרים, וסיוע לתפקוד התאים. לכל תא בגוף יש קולטני הורמון בלוטת התריס.

רופאים רבים מאמינים שהיפותירואידיזם, או תפקוד נמוך של בלוטת התריס, הוא מגיפה שקטה. אנשים יכולים לסבול במשך שנים את התסמינים, היות ולרפואה הקונבנציונאלית חסרים הכלים לטפל בתלונות חולים, שנשמעות לא ברורות או מעורפלות, ולרוב תסמיני בלוטת התריס אין טיפול רפואי.

חמור מכך, ברוב המקרים, בעיות בלוטת התריס נובעות משיבושים במערכת החיסונית, אך רוב הרופאים אינם בודקים את הנוגדנים המצביעים על נוכחות בעיות אוטואימוניות. לכן, כדי לרפא את מחלת בלוטת התריס, או כל מצב אוטואימוני, יש להגיע אל מקור חוסר האיזון.

הגנה תזונתית

ביצוע שינויים תזונתיים הוא קו ההגנה הראשון בטיפול בבעיות בבלוטת התריס. אנשים רבים עם היפותירואידיזם חווים עייפות וערפול מוחי, וכתוצאה מכך השתוקקות לצורות שאינן בריאות של אנרגיה כגון סוכר וקפאין.

יש להפחית או להימנע לחלוטין מקפאין וסוכר, כולל פחמימות מזוקקות כגון קמח, אליו הגוף מתייחס כמו אל סוכר. מקור הפחמימות צריך להגיע מאכילת ירקות שאינם עמילניים.

חלבונים – חלבונים משפיעים על כל הרקמות, וכשמשלבים אותם בכל ארוחה, הם מסייעים לתפקוד תקין של בלוטת התריס. החלבונים כוללים אגוזים, קינואה, בשרים אורגניים ביצים אורגניות, וקטניות.

שמנים – כשאוכלים שפע שומן וכולסטרול, פוגעים באיזון ההורמונאלי, כולל הורמוני בלוטת התריס. שמנים טבעיים ובריאים כוללים שמני זית, גהי, אבוקדו, זרעי פשתן, דגים ואגוזים. יש להקפיד גם על אכילת גבינה ללא שומן, יוגורט רזה ומוצרי חלב קוקוס.

מעבר לתזונה נטולת גלוטן – ההרכב המולקולרי של רקמת בלוטת התריס זהה כמעט להרכב המולקולרי של גלוטן. כך שאכילת גלוטת עלולה להגביר את ההתקפה האוטואימונית על בלוטת התריס.

תוספים תזונתיים

למרות שחוסרים תזונתיים אינם הגורם להיפותירואידיזם, מחסור בוויטמינים ומינרלים עלול להחמיר את התסמינים. התוספים הדרושים כוללים ויטמין D, ברזל, חומצות שומן אומגה 3, סלניום, אבץ, נחושת, ויטמין A, ויטמיני B, ויוד.

תוסף מלאכותי של יוד אינו מתאים כטיפול טבעי לבעיות בלוטת התריס, ויש לצרוך אותו ממקורות מזון כגון דגים, ביצים, אספרגוס, שעועית לימה, פטריות, תרד, שומשום, ושום.

הכמות האופטימאלית של ויטמין D נעה בין חמישים לשמונים מיליגרם. בנוסף, אומגה 3, הנמצאת בדגים, מוצרי בעלי חיים, זרעי פשתן ואגוזי מלך, חיונית לתפקוד תקין של הורמונים השולטים בתפקוד המערכת החיסונית והתאים. היא חיונית אף לתפקוד בלוטת התריס ושיפור יכולת הגוב להגיב על שיבושים בהורמוני הבלוטה.

תזונה מודעת

יש להקפיד על הימנעות ממזונות המפריעים לתפקוד תקין של בלוטת התריס. מזונות אלו כוללים ברוקולי, נבטים, כרוב, כרובית, קולורבי, לפת, דוחן, תותים, אפרסקים, גרגר נחלים, בוטנים, צנוניות ופולי סויה.

האם פירוש הדבר שיש להימנע ממאכלים אלו? לא. בישול מבטל תרכובות מזיקות ואכילת צנוניות וגרגר נחלים במתינות, לא יפגעו בתפקוד בלוטת התריס.

כשהגוף מקבל מזונות להם הוא רגיש, המערכת החיסונית מתייחסת אליהם כאל פולשים, ומגבירה את התגובה האוטואימונית.

גלוטתיון כטיפול טבעי בבעיות בלוטת התריס

זהו נוגד חמצון רב עוצמה המחזק את המערכת החיסונית ונחשב לאחד מעמודי התווך של לחימה בבעיות מערכת החיסון. הוא יכול להגביר את יכולת הגוף לווסת את המערכת החיסונית, להפחית התלקחויות אוטואימוניות, ולהגן על רקמת בלוטת התריס.

בעוד שמזונות מעטים מכילים גלוטתיון, קיימים מזונות המסייעים לגוף לייצר אותו. אלו כוללים אספרגוס, ברוקולי, אפרסקים, אבוקדו, תרד, שום, אשכוליות וביצים אורגניות.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן