מתקשים להתמודד עם אפילפסיה? עצות וטיפים להתמודדות עם המחלה

אפלילפסיה: עצות וטיפים להתמודדות בריאההתמודדות עם אפילפסיה אין פירושה חיים שאינם עצמאיים, מלאים ושמחים. למעשה, ניתן לשמור על עצמאות, מצב רוח טוב ובריאות, למרות המחלה. לא תמיד ניתן לחזות מה מפעיל התקף אפילפטי. לעיתים ההתקפים מתרחשים ללא סיבה נראית לעין, אך אנשים רבים מסוגלים להבחין בקשר בין התנהגויות מסוימות לבין ההתקפים. נקיטת צעדים להפחתת גורמים אלו, עשויה למנוע התקפים.

תמיד קיימים סיכויים להתרחשות התקפים כשאין סיוע זמין בסביבה, אך הקפדה על כל אמצעי הזהירות הנדרשים, מאפשרים חיים עצמאיים בסביבה בטוחה ובריאה, אך שאין צורך לחשוש מפני ההתקפים. מאמר זה מספק מספר טיפים בריאותיים לאנשים המתמודדים עם אפילפסיה.

דפוסי שינה בריאים – הקפדה על מנוחה מספקת מסייעת להתמודדות עם אפילפסיה. מומלץ לישון שבע או שמונה שעות מידי לילה. יש לקבוע לוח זמנים קבוע לשינה, ולדבוק בו.

תזונה בריאה – יש להקפיד על ארוחות בריאות ומסודרות, ולהתייעץ עם הרופא או התזונאית אם לקחת מולטי ויטמין או ויטמין D. בהתאם לחומרת התסמינים, יתכן שקיים צורך בנטילת תוספת סידן, במינונים של 1200-155 מיליגרם ליום. במקרים מסוימים, תזונה דלת פחמימות ועתירת שומן בריא, שנקראת דיאטה קטוגנית, עשויה לסייע לטיפול באפילפסיה ומניעת פרכוסים.

צריכת אלכוהול וסמים – כל סוגי האלכוהול, כגון בירה, יין, ליקרים או משקאות חריפים, וסמי רחוב כגון קוקאין, עלולים לגרום להתקפים. התרופות לאפילפסיה לא יעבדו כראוי כשמשתמשים בחומרים אלו.

פעילות גופנית בטוחה – אם ההתקפים מתרחשים בדרך כלל בשעה מסוימת, יש לתכנן את מועדי הפעילות הגופנית לזמנים בהם פחות סביר שההתקפים יתרחשו. יש להימנע מחום קיצוני במהלך הפעילות הגופנית ולשתות שפע מים לשם הפחתת הסיכונים להתקף. מומלץ להתייעץ עם נוירולוג טרם תחילת כל תכנית אימונים חדשה.

טיפים נוספים למניעת התקפי אפילפסיה

טיפים אלו מסייעים בהפחתת הסיכון להתרחשות התקף אפילפסיה.

  • לימוד שיטות התמודדות עם מתחים ושיטות הרפיה.
  • נטילת כל התרופות בהתאם להוראות הרופא.
  • הימנעות מאורות בהירים ומהבהבים, ומגירויים חזותיים אחרים.
  • הימנעות מצפייה בטלוויזיה ושימוש במחשב, בכל הזדמנות אפשרית.
  • הימנעות ממשחקי וידיאו.

חיים בריאים עם אפילפסיה

התקפי אפילפסיה עשויים להתרחש כתוצאה ממספר סיבות, אך ניתן למנוע רבים מהם. יחד עם זאת, יש לזכור שלא קיימים חוקים נוקשים או הנחיות לחיים עם אפילפסיה, שכן כל מקרה ואבחון של כל אדם עם המחלה, הוא שונה.

אך עם ידיעת הגורמים המפעילים את ההתקפים, נטילת התרופות בזמן ובהתאם להנחיות, ומעקב רציף עם הרופא, הם צעדי התמודדות וטיפול עצמי יומיומיים.

נטילת האחריות והשליטה על המחלה פירושה רווחה נפשית ופיזית. מניעת תאונות מאפשרת איכות חיים טובה יותר ומסייעת להשגת העצמאות. כך שעד שיתקבל מידע מקיף יותר לגבי הגורמים לאפילפסיה, ושיטות המניעה, ההימור הטוב ביותר למניעת התקפים הוא הימנעות מהמצבים העלולים לעורר אותם. הקפדה על הבריאות הנפשית והפיזית משמעותית להפחתת מספר ההתקפים ותדירותם.

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן