נשירת שיער

נשירת שיערהתפיסה האסתטית הנוכחית היא ששיער מלא בגוף הוא מצב בריא, שכמעט כל אחד מאיתנו שואף אליו. הבעיה היא שבתחום הזה, יש פער שעלול להיות גדול בין הרצוי למצוי.

נשירת שיער עלולה להיגרם עקב לא מעט סיבות, הראשונה שבהן לדעת רבים היא כמובן הזדקנות הגוף. היא פוגעת במראה החיצוני של האדם, ולא פעם גם בביטחון העצמי שלו ובתחושה שלו לגבי עצמו.

המאמר הנוכחי מתייחס לקשר שחשוב להיות מודעים אליו בין נשירת שיער לבין תפקוד לקוי של בלוטת התריס, שהיא כשלעצמה צרה צרורה עקב לא מעט סיבות. כפי שתראו מיד, נשירת שיער היא מהסתמינים המרובים שנהוג לקשר כיום לבעיות בבלוטת התריס, כך שבאמצעות פתרון של שורש הבעיה ניתן לשפר גם את מצב השיער.

כך שיער מצביע על תפקוד לקוי של הבלוטה

נשירת שיער היא סימן פוטנציאלי לכך שתפקוד בלוטת התריס, או התפקוד ההורמונלי של הגוף, רחוקים מלהיות משביעי רצון. הסיבה העיקרית העומדת בבסיס הקשר הזה היא שבלוטת התריס אחראית בין היתר על חילוף החומרים בגוף האדם, מאפשרת להגביר את כמות החמצן ברקמות הגוף ומגדילה את ייצור החלבונים: התפקוד הלקוי יפגע בכל אלה, ולכן יפגע בצורה ישירה או עקיפה בשיער הגוף. שימו לב שבעיות בשיער עלולות להיגרם כתוצאה מכל אחד מהמצבים הרפואיים המאופיינים לבלוטת התריס, בין אם תת פעילות של בלוטת התריס ובין אם פעילות יתר של בלוטת התריס.

על כל פנים, בעיה בבלוטת התריס עלולה להביא לנשירת שיער (הן באזורים בהם השיער נושר בדרך כלל, דוגמת הקרקפת והן באזורים אחרים), ולצד זה לתופעות אחרות הקשורות לשיער הגוף: הפיכה שלו למחוספס או לשביר, לדוגמא. הטעות הכי גדולה שאפשר לעשות היא להתייחס אל הבעיות האלה ככאלה שאין אפשרות להתמודד איתם, או כמצב "טבעי" של הגוף.

בהרבה מקרים הבעיה בשיער תופסק או לכל הפחות תופחת לאחר הטיפול בבעיה בבלוטת התריס, אם כי ברור שבתחום הזה דברים לא נפתרים ביום אחד וגם לא ביומיים. יש צורך בהרבה מאד סבלנות, בקבלת הטיפולים על פי הספר וגם בביקורות שונות שיאפשרו לראות את קצב ההתקדמות, או אפילו לתקן את מה שאינו עובד כפי שמצפים שהיה עובד.

דרכי הטיפול בבעיה

כפי שכבר רמזנו, במקרים רבים טיפול בעצם הבעיה בבלוטת התריס עשוי לשפר בצורה משמעותית את מצב שיער הגוף. כמובן שחשוב לטפל בבלוטת התריס בהקדם עקב סיבות רבות אחרות, ולא רק כאלה הקשורות לשיער. התסמינים של בעיה בבלוטת התריס הם די רבים וגם עשויים להיות כלליים, ומכאן שהאבחנה של הבעיה אינה דבר של מה בכך.

חשוב להיות ערים לתסמינים הפוטנציאליים ולבצע את בדיקות האבחון הדי מדויקות המוצעות כיום, בעיקר כאשר משתייכים לקבוצת הסיכון לבעיות שונות בבלוטת התריס (נשים בגיל המעבר עונות על ההגדרה הזו, לדוגמא).

התמונה הופכת למורכבת אפילו יותר כאשר מתבוננים בכך שחלק מהתרופות המיועדות להתמודדות עם תופעות הלוואי של בעיות בבלוטת התריס אינן משפיעות לטובה על מצב השיער, ולא מפסיקות את הנשירה שלו. לכן חשוב לטפל בחלק מהמקרים בשיער באמצעים אחרים מבין הרבים המוצעים כיום. חשוב תמיד ליידע את הגורם המטפל על עצם הבעיות שסובלים מהן, ועל הטיפולים האחרים שמכניסים לתמונה, מכיוון שסכנת ההתנגשות בין תרופות שונות קיימת גם קיימת במקרה הזה.

חייבים לבחור בתכנית טיפולים מקיפה, וגם להיות ערים להתקדמות של הטיפול בבעיה. מה שמתאים לאדם אחד עשוי לא להתאים לאדם אחר, גם אם לכאורה נראה שהם סובלים מאותה בעיה.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן