תפקיד תמיכת המשפחה והזוגיות

תמיכה משפחתית וזוגית בטרשת נפוצהטרשת נפוצה היא מחלה נוירולוגית שכיחה ביותר. מעבר לסטטיסטיקה היבשה צריך לזכור שההתמודדות מורכבת ומשפיעה על החולים וסביבתם.

עם כל הבעיות הפיזיות והקשיים הנפשיים, ברור דבר אחד: התמיכה שהאדם החולה מקבל חייבת להיות מקסימלית, וזאת על מנת להפוך את התמודדות כולה למעט פשוטה יותר. אז איך עושים את זה נכון?

הסיוע לחולה טרשת נפוצה

דפוסי המחלה ותסמיניה תלויים במידה רבה בדרגת חומרת המחלה ובמקום בו היא פוגעת במערכת העצבים המרכזית. צריך לקחת בחשבון תרחיש די הגיוני בו יכולת התפקוד של האדם תיפגע משמעותית עקב המחלה, בין היתר כתוצאה מפגיעה בגפיים העליונות או התחתונות.

במצבים אלו, הסביבה הקרובה חייבת לבצע את תפקידה נאמנה. בן או בת הזוג, יחד עם בני המשפחה, צריכים להיות שם על מנת להעניק את הסיוע בעת הצורך. מידת הסיוע וההשגחה תלויים בדפוסים העיקריים של המחלה, החל מהשגחה מדי פעם ועד לפיקוח מלא על האדם.

פיקוח קרוב

 

אם אין מישהו בסביבה הקרובה שיכול להיות זמין להענקת טיפול ארוך טווח מסביב לשעון, יש למצוא לו מטפל סיעודי. גם כאן האנשים הקרובים לאדם החולה הם שצריכים לקחת את המושכות, לברר על מטפלים פוטנציאליים, לתאם מולם את סוג הסיוע, לחתום עימם על החוזה וכן הלאה.

הסיוע הפיזי שמעניקים בני המשפחה, בני הזוג והחברים יכול בהחלט לבוא לידי ביטוי גם בטיפולים עצמם. ההתמודדות עם טרשת נפוצה מצריכה פעמים רבות גיחות הולכות וחוזרות למרפאה לצורך בדיקות תקופתיות או קבלת הטיפולים.

הקושי הפיזי המתבטא בבעיות ניידות והגבלות תנועה, מצריכים תמיכה גם בשלבים השונים של התהליך הרפואי: החל מהסעה "פיזית" לבדיקות ועד לליווי שלו אצל הרופאים ובמהלך הטיפולים, מה שמן הסתם עשוי להקל עבורו את התהליך.

תמיכה נפשית לחולה טרשת נפוצה

אדם החולה בטרשת נפוצה מרגיש פעמים רבות כאילו חרב עליו עולמו. התסמינים המרובים והסיבוכים האפשריים גורמים לחשש קבוע המשפיע על יכולת הגוף להתמודד עם המחלה. תפקיד בני הזוג והמשפחה של האדם החולה הוא להיות שם עבורו, לעודד, ולרומם את רוחו באמצעות מגוון שיטות טיפול מתחום הרפואה המשלימה, במקביל לרפואה הקונבנציונלית, באמצעות הקפדה על פעילות גופנית קלה ותזונה בריאה.

גם בני המשפחה ובני הזוג המקיפים חולה טרשת נפוצה ותומכים בו, חווים השפעות פיזיות ונפשיות, וקשיים אלו עשויים להקשות על התמיכה בחולה. אך עליהם לגייס את מלוא הכוחות שלהם, במטרה לעמוד שם בשביל האדם הקרוב להם. אם לא יודעים איך להתחיל ומה לעשות, ניתן לפנות לקבלת סיוע מקצועי מגורמים דוגמת פסיכולוגים או יועצים למיניהם – יכול להיות שהדגשים שהם יעניקו יהיו אלה שישנו את התמונה מבחינת הסביבה הקרובה לאדם החולה.

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן