טיפול בטרשת נפוצה באמצעות רפואה סינית

טיפול בטרשת נפוצה באמצעות רפואה סיניתהרפואה המערבית לא תמיד מספקת פתרונות משביעי רצון לצורך טיפול במחלות שונות. דוגמא לכך ניתן למצוא במחלה של מערכת העצבים הידועה בשם טרשת נפוצה. נכון להיום, חלק הארי של הטיפולים המערביים מסוגלים לטפל בתסמינים בלבד וגם זאת – בהצלחה חלקית. עבור הבעיה העיקרית של הפגיעה המתמשכת במערכת העצבים – אין עדיין פתרון אשר מניח את הדעת.

מכיוון שהטיפול המקובל כולל שימוש בתרופות חזקות, שבחלקן הגדול כוללות תופעות לוואי קשות וחמורות, כדאי לדעת שהרפואה הסינית מאפשרת מתן טיפול תומך שיכול בהחלט להשלים את הטיפול המקובל וזאת ללא כל תופעות לוואי.

מזרח מול מערב

לפני שנראה מה בדיוק מציעה הרפואה הסינית עבור החולים הסובלים מטרשת נפוצה, מעניין לבדוק את הבדלי הגישות באופן שבו רואים את המחלה במזרח ובמערב. על פי הרפואה המערבית, טרשת נפוצה הינה בעיה שמשלבת פגיעה אוטו אימונית עם פגיעה במערכת העצבים המרכזית (מוח וחוט השדרה). על פי הגישה המרכזית, מדובר ככל הנראה על זיהוי לא נכון של מערכת החיסון של הגוף, הכוללת תאי טי.

מסיבות שטרם הובררו, המערכת החיסונית מזהה את מעטפת המיאלין המקיפה את תאי מערכת העצבים בתור נגיף או פולש זר אחר. מערכת החיסון אשר מנסה לסלק את האיום מביאה לפגיעה ולהידרדרות ביכולת התפקוד של המוח. כאשר יכולת הגוף לקבל הוראות מהמוח יורדת, חלות בגוף תופעות כגון נכות וחולשת שרירים, פגיעה בראייה ותסמינים נוספים. הרפואה המקובלת מתקשה להסביר גם מדוע חלק מהחולים מראים שיפור במצבם ואילו אחרים – לא.

הגישה הסינית

לעומת הגישה המערבית למחלת טרשת נפוצה, הרפואה הסינית רואה את הדברים באופן שונה. לפי גישה זו, המחלות הקשות נובעות מפגיעה באיזון של הגוף והנפש ומפגיעה בערוצי האנרגיה שבגוף. ערוצים אלה, המכונים מרידיאנים, נחסמים כתוצאה מלחץ נפשי, מתזונה בלתי מספקת, מחדירה של חום ולחות ומסיבות נוספות. כתוצאה מכך, נעשה הגוף פגיע במיוחד למחלות, בין היתר למחלות בעלות תסמינים מגוונים כגון טרשת נפוצה. נוסף על כך, המרפאים הסינים מסבירים  את המחלה בקרב חולים שונים בסיבות כגון:

  • הצטברות עודפי צ'י בטחול ובכליות.
  • עודף חום באיברים הפנימיים כגון בכבד.
  • פגיעה באיזון יין – יאנג בכבד.

עקרונות הטיפול הסיני

על פי הרפואה הסינית, מהות הטיפול איננה בתקיפת הסימפטומים כי אם במתן מענה כולל לסיבות העומדות בבסיס המחלה. לכן, העיקרון הראשון והחשוב ביותר מבוסס על תשאול מקיף, בדיקת הדופק ובדיקת הלשון. עוד יבדקו מאפייני שגרת החיים של המטופל.

רק לאחר שאבחון מקיף מתבצע יוכל המרפא הפועל על פי העקרונות הסיניים להמשיך בביצוע תפקידו. אגב, גם העובדה שישנם סוגי תסמינים מגוונים ודרגות חומרה שונות בקרב חולים שונים תומכים בעריכת אבחנות שונות בקרב חולים שונים.

אחד האמצעים רבי העוצמה לטיפול בטרשת נפוצה ובסימפטומים השונים הוא על ידי אקופונקטורה. בשיטה זו, שיש המכנים אותה "דיקור סיני" מבצע המטפל שחרור של חסימות בדרכי האנרגיה – במרידיאנים. מטפלים מנוסים מתבססים על מפות מפורטות של נקודות דיקור לצרוך איזון וחיזוק הגוף.

מלבד הטיפול באמצעות דיקור מקפידה הרפואה הסינית להציע טיפול תומך נוסף בעזרת אמצעים שונים כגון שימוש בצמחי מרפא, שימוש בפטריות מרפא וכן מרקחות וכמוסות. יש הנוהגים לעשות שימוש גם בכוסות רוח ובאמצעים נוספים.

חשוב לציין שאין הזנחה של הפן הגופני – נפשי. שימוש בעקרונות התזונה הסינית ביחד עם התעמלות התואמת את מצבו של החולה יכולים להביא לשיפור ניכר גם בעוצמה הנפשית של המטופל. גם הימנעות מאכילת מזונות מסוימים, לא רק על בסיס רמות של שומן, סוכר ומלחים, אלא גם על בסיס היווצרות של לחות וחום מסייעים בחיזוק הגוף ובשיקומו.

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן