זכויות חולי אפילפסיה – מה מקבלים בסל הבריאות של 2016?

זכויות חולי אפילפסיה - מה מקבלים בסל הבריאות של 2016?מדי שנה חולים כרוניים רבים, ממתינים בציפייה דרוכה לפרסום הרחבת סל הבריאות. בין היתר מדובר ביותר מ-60000 ילדים ומבוגרים הסובלים מאפילפסיה על צורותיה השונות והמגוונות.

אפילפסיה (כפיון) היא קבוצה הכוללת מגוון הפרעות נוירולוגיות כרוניות המאופיינות בפרכוסים אפילפטיים.

בדרך כלל לא ניתן לרפא אפילפסיה, אם כי לרוב היא נשלטת באמצעות טיפול תרופתי מתאים. כמו כן במקרים החמורים ביותר, ניתן לשקול מעבר של ניתוח מוחי, להקלה על סבלו של המטופל.

איתור המוקד האפילפטי

לפי חוזר המנהל הכללי שהתפרסם בתחילת 2016 בנושא הרחבת סל שירותי הבריאות לשנה זו, נוספו טכנולוגיות רפואיות לא מעטות לסל שירותי הבריאות, שחלקן רלוונטיות לסובלים מאפילפסיה.

בין היתר הוכרז כי תתאפשר בדיקת דימות המבוצעת באמצעות FDG במכשיר PET, לצורך איתור מדויק של המוקד האפילפטי במוחם של חולים המועמדים לעבור ניתוח להסרת המוקד האפילפטי. ההתוויה מחייבת כישלון של ניסיון מוקדם לאתר את המוקד ב-Ictal single photon emission computed tomography (Ictal SPECT).

הניתוח נכנס לתמונה כאשר מתברר שההתקפים האפילפטיים עמידים לטיפול התרופתי המבוסס על תרופות אנטי-אפילפטיות. כמו כן הניתוח רלוונטי אך ורק כאשר מדובר בחולה הסובל מאפילפסיה תסמינית תלוית מקום וכשניתן לאתר את המוקד האפילפטי שממנו מתפתח ההתקף. מטרת הניתוח היא לשלוט באופן מוחלט בהתקפים, אם כי לא אחת גם לאחר הניתוח צריך המטופל להמשיך להשתמש בתרופות אנטי-אפילפטיות לייצוב מצבו.

לפני שניתן לבצע ניתוח בחולים אלה, יש לקבוע במדויק את המיקום של המוקד האפילפטי באמצעות בדיקת דימות מתאימה ולקבל החלטה בנוגע ליעילות הניתוח והתוצאות המצופות.

החזר חלקי עבור תרופות אנטי-אפילפטיות

בשורה משמחת נוספת שזכו לה חולי האפילפסיה ובני משפחותיהם, נוגעת להחזר חלקי עבור רכישת תרופות אנטי-אפילפטיות. החל מינואר 2016, כל חולה הזקוק לתרופה שנכללת בסל המחלות הכרוניות כמו אפילפסיה או בסל התרופות הכרוניות או שמקבל את התרופה בקביעות במשך יותר מחצי שנה, זכאי לקבל החזר חודשי עד  לתקרה של 283 שקלים. ההחזר יתקבל מדי רבעון. לקבלת פרטים נוספים, פנו למזכירות קופת החולים שלכם.

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן