תסמינים לסרטן העור

תסמינים לסרטן העור מדינת ישראל היא מקום חם ושטוף שמש. מלבד עונת החורף הקרה, רוב חודשי השנה השמש מבקרת אצלנו באופן קבוע. השמש נחשבת כמי שמבשילה את היבולים, מעניקה לצמחים את אנרגיית האור לה הם זקוקים כדי לפרוח וכמקור חשוב לאנרגיה גם עבור בני האדם.

למרות האפשרויות החיוביות הטמונות בה, לשמש ישנן יכולות הרסניות לא פחות. כל אחד זוכר כיצד הביקור בים ללא קרם הגנה הותיר כוויות שלהן לקח לא מעט זמן כדי להחלים.

שני הצדדים הללו של השמש אכן מוכרים לכולם, אך את העובדה שהשמש יכולה לגרום באופן ישיר לסרטן העור עדיין לא כולם מכירים.

סרטן העור – התסמינים שחשוב להכיר

פצע שלא נרפא

סרטן העור יכול להתגלם במספר צורות, צבעים ומרקמים. אחת הצורות הבולטות היא בדמות פצע שאינו נרפא. הפצע יכול להופיע בכל מקום, ולהיראות כפצע תמים, אך פצעים בעור אמורים לחלוף לאחר פרק זמן יחסית קצר. סרטן העור שנראה כפצע לא יירפא ועם הזמן המראה שלו יכול להחמיר.

זוהי נורת אזעקה שצריכה לקפוץ אצל כל אחד ולהצביע על מצב שיכול להיות חמור בהרבה מפצע ממוצע.

פצע עם עור יבש

למי אין מדי פעם פצעים עם עור יבש? רוב האנשים מגרדים את הפצעים הללו, מסירים את השכבה היבשה ומניחים לגוף להתמודד ושוכחים מהפצע. במידה והשכבה היבשה חוזרת והפצע אינו נעלם כפי שקורה בדרך כלל, זוהי סיבה מצוינת ללכת להיבדק אצל רופא עור מומחה.

כוויות שמש

כמעט בכל חוף תוכלו לראות ילדים מתרוצצים. בקיץ, באביב ובסתיו – בכל פעם שיש יום מספיק חם משפחות שלמות נוהרות לים כדי לשחק, ליהנות ולבלות ביחד. למרבה הצער, לא כולם זוכרים להקפיד על קרם הגנה. חשוב למרוח באופן קבוע, לחדש מדי פעם את המריחה ולוודא שכולם מוגנים.

מחקרים מוכיחים כי כוויות שמש מגבירות את הסיכון לחלות בסרטן העור גם עשרים שנה לאחר שהן קרו! מסיבה זו, כדאי להימנע ככל האפשר משהייה בלתי מוגנת בשמש שתפחית את הסיכון משמעותית.

נקודת חן שונה / חדשה

נקודות חן יכולות להיות לא מזיקות לגמרי. מדובר על הצטברות של תאים בשם "מלנוציטים" הנמצאים מתחת לעור וגורמים לעור להתכהות. תאים אלו אחראיים על השיזוף, אך במידה והם מצטברים יתר על המידה נגרם המראה הכהה של נקודת החן.

במידה וקיימת נקודת חן חדשה או אפילו נקודת חן וותיקה ששינתה את המראה האופייני לה, חשוב לרוץ ולהיבדק אצל רופא עור. זהו אחד הסימנים המובהקים למלנומה – סרטן עור ממאיר הנחשב לקטלני ביותר מבין כל סוגי סרטני העור הקיימים.

כדי להיות מעודכנים בנוגע לשינויים בנקודות חן או שומות – מומלץ לערוך תיעוד. רצוי לצלם את המקום בצילום צבעוני ואף לשים סרגל ליד כדי לקבל קנה מידה על הגודל המקורי ולבחון האם יש שינוי. כך ניתן לגלות שינויים יחסית בקלות וללא התלבטות לגבי מצב קודם.

מצב רפואי – Actinic Kertosis

מצב ששמו הרפואי אינו מוכר מספיק, אך שכיח יחסית בקרב אנשים המתגוררים בארצות שטופות שמש. בתופעה זו מופיעים כתמים חומים-אדמדמים על העור כתוצאה מהחשיפה המרובה לקרינה.

אומנם אין וודאות כי מן הכתמים הללו יתפתח סרטן, אך סרטן העור מסוג סרטן תאי הקשקש (SCC) נוטה להתפתח מכתמים אלו.

מיקום בגוף

המקומות המחשידים ביותר בגוף הם אלו הנמצאים בחשיפה מתמדת לשמש. הראש, הגפיים, הצוואר והפנים הם המקומות המועדים לפורענות כאשר מדובר על סרטן העור. מסיבה זו, חשוב לבחון שינויים במקומות אלו בהקדם האפשרי על ידי רופא עור.

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן