מחקר מהפכני ביפן בחולי סופניים של מחלת הסרטן

סרטןבית חולים מול טיפול בבית – האם הבחירה באחת מהאפשרויות האלו משפיעה על איכות החיים וההישרדות של חולי סרטן הנמצאים בשלבי המחלה הסופיים?

לפי מחקר שנערך ביפן, נראה כי חולים הבוחרים לבלות את ימיהם האחרונים בביתם, לא סבלו משרידות נמוכה יותר בהשוואה לחולים שבחרו לסיים את חייהם בבית החולים. למעשה, במקרים מסוימים השרידות של החולים שבחרו לבלות את ימיהם האחרונים בביתם הייתה ממושכת יותר.

יותר מאלפיים חולים יפניים נכללו במחקר הפרוספקטיבי החדש, שנערך בין ספטמבר 2012 לאפריל 2014. משתתפי המחקר היו חולי סרטן שקיבלו טיפול פליאטיבי בבית החולים או בבית. סך הכול 1582 מהמשתתפים קיבלו טיפול בבית החולים ו- 487 קיבלו טיפול בבית. לפי הנתונים שאספו החוקרים, סך הכול 1607 משתתפים הלכו בסופו של דבר לעולמם בבית חולים ולעומת זאת 462 משתתפים הלכו לעולמם בביתם.

לפי החוקרים שערכו את המחקר, החולים שהלכו לעולמם בביתם הצליחו לשרוד זמן רב יותר באופן משמעותי מהחולים שבחרו ללכת לעולמם בבית החולים.

בקרב החולים שלפי הפרוגנוזה שלהם נותרו להם ימים ספורים לחיות, חציון זמן השרידות של החולים שהלכו לעולמם בביתם עמד על 13 ימים (10.3-15.7) בעוד שחציון זמן השרידות של החולים שהלכו לעולמם בבית חולים עמד על תשעה ימים בלבד (8-10). בקבוצת המשתתפים שלפי הפרוגנוזה נותרו להם שבועות ספורים לחיות, חציון זמן השרידות של החולים שהלכו לעולמם בביתם עמד על 36 ימים (29.9-42.1) בעוד שחציון זמן השרידות של החולים שהלכו לעולמם בבית חולים עמד על 29  (26.5-31.5) ימים בלבד.

בקרב משתתפים שלפי הפרוגנוזה נותרו להם מספר חודשים לחיות, לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות.

דבר המומחה

לפי ג'ון האמונד (הפקולטה לרפואה, האוניברסיטה של צוקובה, יפן), החוקר הראשי, חולי הסרטן ובני משפחותיהם מודאגים ביותר מכך שאיכות הטיפול הרפואי שיקבלו החולים בבית תהיה נמוכה מאיכות הטיפול שיקבלו בבית החולים וכתוצאה מכך השרידות של החולים תהיה נמוכה יותר בהתאם. ממצאי המחקר מראים כי בשטח למעשה מדובר בדיוק בהפך הגמור. טיפול רפואי בבית גורם למעשה לשיפור השרידות.>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן