טיפול טבעי והתמודדות בריאה עם אפילפסיה

טיפול טבעיהחולים באפילפסיה מטופלים בעזרת תרופות אשר עוזרות למיתון ההתקפים האפילפטיים ועד מניעתם לחלוטין. אך התרופות אינן עובדות מצוין עבור כולן, והן כרוכות בסיכון לתופעות לוואי.

צמחי מרפא, ויטמינים, ביופידבק ודיקור הם טיפולים טבעיים הזמינים למחלה בשילוב עם התרופות הקונבנציונאליות. מספר טיפולים אלטרנטיביים יכולים להשלים תכנית טיפול רפואית נוכחית, אך יש להתייעץ תחילה עם הרופא.

ביופידבק ושליטה עצמית

חלק מהאנשים הסובלים מאפילפסיה מנסים לשלוט בפעילות מוחם להפחתת תדירות ההתקפים. התיאוריה היא שאם ניתן לזהות תסמיני התקף מתקרב, יתכן שניתן יהיה לעצור אותו.

המרכז הרפואי לנגון באוניברסיטת ניו יורק מדווח שחלק מהחולים חווים תסמינים עשרים דקות לפני ההתקף. אחרים עשויים לחוש תסמינים במשך מספר ימים לפני האירוע, וביניהם תחושות חרדה, דיכאון, עייפות וכאבי ראש חמורים. שיטות שליטה עצמית משמשות למניעת או הקטנת עוצמת ההתקף בכל פעם שהוא מגיע. קיימות טכניקות שונות, הדורשות ריכוז ומיקוד טובים כגון מדיטציה או הליכה.

שיטה נוספת היא ביופידבק. בדומה לשיטות בקרה עצמית, מטרת התהליך היא להשתלט על הפעילות המוחית, תוך ניצול חיישנים חשמליים לשינוי גלי מוח. פיזיותרפיסטים משתמשים בשיטה זו, ויש לקבל את הטיפול ממטפל מקצועי ומוסמך.

טיפולי צמחים. עם הגדלת תעשיית המוצרים הטבעיים, וההתעניינות הציבורית בהם, טיפולי צמחים פופולאריים ביותר כיום. נראה שקיים צמח כמעט לכל מחלה, והמרכז הרפואי לנגון באוניברסיטת ניו יורק מעריך כי עשרים אחוזים מהאנשים הנוטלים תרופות מרשם, משתמשים אף בצמחי מרפא. חלק מהצמחים הנפוצים ביותר לאפילפסיה הם סביון; שושנת העמקים; לענה; אדמונית; וולריאן. צמחי מרפא אלו משפיעים על הפחתת ההתקפים.

ויטמינים להשלמת הטיפול. בשילוב עם תזונה בריאה, ויטמינים מסוימים מסייעים להפחתת התקפי האפילפסיה. יש לעקוב אחר הוראות הרופא על מנת למנוע מינון יתר אפשרי. הוויטמינים הנפוצים ביותר לטיפול באפילפסיה הם: חומצה פולית; ויטמין B6; ויטמין D; וויטמין E.

טיפולים אלטרנטיביים אחרים

טיפולי דיקור וכירופרקטיקה נחשבים כחלופות אחרות לרפואה קונבנציונלית. דיקור היא שיטה מדויקת, וברפואה הסינית משתמשים בה על מנת לסייע להקלת כאב כרוני ובעיות רפואיות אחרות. הטיפול כרוך בהצבת מחטים עדינות בחלקים מסוימים של הגוף, כשהמטרה היא לסייע לגוף לרפא את עצמו. שיטה זו משנה את הפעילות המוחית להפחתת התקפים.

טיפול כירופרקטי הוא טיפול התערבותי לעמוד השדרה ונחשב כשיטה נוספת המסייעת לגוף לרפא את עצמו. כירופרקטורים משתמשים בשיטות התערבויות פרטניות המסייעות לחולים לשלוט על התקפיהם באופן קבוע.

שינויים תזונתיים מסוימים מפחיתים אף הם את ההתקפים. התזונה המוכרת ביותר היא הדיאטה הקטוגנית, המתמקדת באכילת יחס גבוה יותר של שומנים. זוהי תזונה דלת פחמימות ודלת חלבונים, ולמרות שהיא מאופיינת במגבלות מאתגרות, היא משלימה אמצעי טיפול אחרים ונחשבת כדפוס אכילה המסייע להפחתת ההתקפים ושליטה בהם.

יש לנסות שיטות טיפול שונות עד שנמצאת השיטה הטובה ביותר שעובדת באופן אישי. בשורה התחתונה, טיפולים טבעיים משלימים את הטיפול הרפואי הקיים, ואף משפרים אותו.

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן