חוות דעת רפואית לסרטן העור

חוות דעת רפואית לסרטן העוראלפים רבים של ישראלים מאובחנים מדי שנה כחולים במחלות ממאירות, סרטן. רבים מאותם החולים מאובחנים כחולים בסרטן העור, ככל הנראה צורת הסרטן הנפוצה ביותר בארץ.

ככל שהמחלה תאובחן בשלב מוקדם יותר, ככל שתתקבל תשובה לשאלה איזו תצורה של המחלה הופיעה (יש כמה סוגים של סרטן העור) כך ניתן יהיה להציע טיפול יעיל יותר וסיכויי ההחלמה טובים יותר וכן תהיינה פחות תופעות לוואי. חוות דעת רפואית לסרטן העור, אם כן, הינה בעלת חשיבות מרכזית באבחון הראשוני אולם יש לה עוד כמה משמעויות ראויות לציון.

חוות דעת לאישוש האבחנה

על פי רוב, ההפניה הראשונית לביצוע בדיקות אבחנתיות לסרטן העור תגיע מצידו של רופא המשפחה או מרופא העור. לעיתים, החולה עצמו איתר סימנים חשודים על פני העור, למשל שומה ששינתה את הגודל את הצבע או הופעת נגעים שלא היו קיימים בעבר. יש ואבחנתה של המחלה הינה ברורה וחד משמעית. לעיתים, יעלו ספקות בנוגע לאבחנה.

זכותו המלאה של הנבדק לקבל את כל המידע הנוגע למצבו ואם יש ספק, בהחלט יש מקום להתייעצות נוספת וקבלת חוות דעת שניה. אישוש האבחנה או שלילתה יכולים להיעשות תוך פניה לרופא פרטי ויש גם רופאים מומחים שמוצעים לחולים המבוטחים בעלי ביטוח רפואי פרטי. כדאי לדעת שבמקרים מסוימים קופת החולים תשתתף בחלק מהעלות של קבלת חוות דעת שניה לצורך אבחון סרטן העור.

חוות דעת רפואית וטיפול למיגור המחלה

חוות דעת של מומחה אונקולוגי בעל ידע רב בתחום סרטן העור עשויה להידרש לא רק למטרות אבחנתיות. גם אם ברור לחלוטין כי זוהה סרטן העור בקרב הנבדק, לא בהכרח תהיה תמימות דעים בין הרופאים השונים לגבי אפשרויות הטיפול. טיפולים אפשריים בסרטן העור יכולים לכלול הליך כירורגי ויש גם אפשרות לטיפולי הקרנה או כימותרפיה.

ישנם רופאים המתמחים בטיפולים של הסרת גידולים באמצעות הקפאתם. יש ובשל מצבו של החולה ניתן יהיה לפעול במשולב בכמה שיטות טיפול אך חשוב לשים לב שישנם טיפולים בעלי תופעות לוואי רציניות ביותר. חולה שאיננו בטוח שמסלול הטיפול שהוצע לו הינו הטוב ביותר בהחלט יוכל להיעזר בחוות דעת רפואית בעניין זה.

חוות דעת בתביעות ביטוח

חוות דעתו המלומדת של רופא אונקולוג בכיר עשויה להידרש לא רק כאשר על הפרק עומד אבחון של המחלה או התוויית אופן הטיפול. מכיוון שחולי סרטן העור עשויים לפתוח בהליך של תביעת ביטוח, מומחה רפואי בהחלט עשוי לסייע גם כאן.

לא מדובר רק במסירת חוות דעת כאשר רוצים להגיש תביעה מול חברת ביטוח פרטית, בעניין של מימוש ביטוח בריאות או קבלת תגמולי ביטוח. גם כאשר מגישים תביעה מול המוסד לביטוח לאומי עשויה להידרש חוות דעת רפואית לסרטן עור.

חולי סרטן יכולים לקבל הכרה בנכות ומתוקף כך לקבל זכאות לקצבת נכות כללית, לעיתים גם לקצבאות נוספות. במצבים מסוימים סרטן העור תוכר כמחלת מקצוע כך שניתן לקבל תגמולים המתאימים לאלה שנפגעו כמקובל בתאונת עבודה. חוות דעת יכולה להיות חלק מהגשת התביעה הראשונית ולעיתים היא תתבקש כחלק מהליך ערעור.

חוות דעת רשלנות רפואית

המשמעות הנוספת של חוות דעת רפואית עשויה להתבטא כאשר איתרע מזלו של החולה והתקיים מקרה של רשלנות רפואית. במידה והחולה או בני משפחתו חושדים בקיומה של רשלנות רפואית, עולה הצורך לאשש את החשד הזה על ידי חוות דעת מקצועית. יובהר כי פעמים רבות עולה כי מה שנדמה כרשלנות למעשה היה קבלת החלטות סבירה. במידה ונמצאה רשלנות, חוות הדעת תוכל להיות מוצגת בפני בית משפט, בסיוע עורך דין המתמחה בכך.

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן