זכויות לחולי סרטן בלוטת התריס

זכויות לחולי סרטן בלוטת התריסמחלת הסרטן עלולה לפגוע במערכות שונות בגוף וכן באיברי מטרה שונים. לעיתים, יתפתחו בגופו של החולה גרורות, אולם בדרך כלל מתחילה המחלה באזור מאוד ספציפי.

סרטן בלוטת התריס עשוי להופיע בדמות גידולים שונים שהמוקד שלהם הינו בבלוטה זו, שנקראת גם בלוטת המגן. חולי סרטן שאובחנו אצלם גידולים בבלוטה זו עשויים להיות זכאים לזכויות מטעם קופות החולים, משרד הבריאות, ביטוח לאומי וכן גם רשויות שאותן נפרט להלן.

הזכויות בקופות החולים וטיפולים רפואיים

בדומה לבלוטות אחרות בגופנו, גם בלוטת התריס מיועדת להפריש חומרים שונים הנחוצים לגוף. החומרים המופרשים מבלוטה זו הינם הורמונים בעלי תפקיד חשוב בחילוף החומרים, בחיוניות הכללית, תפקוד הלב.

פגיעה בבלוטה יכולה להתבטא בעליה או ירידה משמעותית במשקל הגוף, שינויים בקצב הלב, חולשה של מערכת החיסון. החולים זכאים לטיפול בהתאם להתפתחות המחלה, קבלת תרופות הדרושות להם בהתאם לסל התרופות. כמו כן, כמו כלל חולי הסרטן זכאים חולי סרטן בלוטת התריס לפטור מתשלום עבור ביקור אצל רופא מקצועי או תשלום במרפאות חוץ.

גם התרופות הנדרשות לצורך טיפול ישיר במחלה יינתנו ללא עלות. תרופות אחרות, למשל כאלה הנדרשות להקלה של תופעות לוואי מסופקות בהשתתפות עצמית מקובלת. כאשר מדובר בחולה כרוני, קיימת תקרת תשלום ומקובל כי גם חולי סרטן זכאים לכך.

במידה ובמהלך הטיפולים ניתנו טיפולי הקרנה למיגור הסרטן באזור פלג הגוף העליון, עם דגש על צוואר או ראש, ישנה זכאות חשובה נוספת. לחולה יינתנו ללא עלות טיפולים על ידי רופא שיניים, טיפולים משקמים או משמרים.

סרטן בלוטת התריס וביטוח לאומי

על פי הנתונים הרשמיים שמדווחים, סרטן בלוטת התריס פוגע יותר בנשים מאשר בגברים. רק במקרים נדירים יאובחן סרטן מסוג זה בקרב ילדים. ישנן תצורות שונות של המחלה, כאשר בדרך כלל מדובר בסרטן המתפתח באופן איטי וסיכויי ההחלמה גבוהים.

סוג פחות נפוץ של אותה המחלה ידוע כבעל מרכיב גנטי. לפני שיקבע אופן הטיפול יעבור החולה תהליך חשוב של אבחון ורק לאחר מכן יוחלט על הצורה שבה יוענק הטיפול המתאים. במקביל לקבלת מענה רפואי, יוכל החולה לקבל מגוון זכויות שניתנות על ידי המוסד לביטוח לאומי.

על החולה להגיש מסמכים רפואיים, לרבות מסמכים עליהם יחתום האונקולוג. המסמכים הללו מלווים את תביעת הקצבאות המתאימה למצבו של החולה. בין הזכויות מביטוח לאומי נציין את החשובות ביותר והן – קצבת נכות (מכונה לעיתים בשם קצבת נכות כללית).

הקצבה משולמת לחולי סרטן שאינם עובדים או שחלה ירידה בכושרם לעבוד גם אם באופן זמני. ומידה והחולה זקוק לסיוע רב לצורך תפקודו הרגיל, ניתן לתבוע גם קצבה לשירותים מיוחדים. במידה ונקבעו לחולה על ידי ביטוח לאומי אחוזי נכות ניכרים, ניתן להגיש גם בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה.

הנחות למי שהוכר כנכה

מי שאושר על ידי ביטוח לאומי כנכה יהיה זכאי לקבל תעודה המעידה על כך. כמו כן, ניתן להשתלב בתהליך של שיקום מקצועי, הכולל אפשרות להכשרה מקצועית ולימודים. השיקום ניתן לנכים שאושרה להם נכות צמיתה בשיעור של עשרים אחוז או יותר.

חולים בסרטן בלוטת התריס שהוכרו כנכים יוכלו לקבל הנחה בארנונה מטעם הרשות המקומית. יש לפנות לצורך כך לוועדה שמטפלת במתן הנחות במחלקת הגביה של אותה רשות שבה מתגורר החולה. למשרד הבריאות ניתן לפנות על מנת לקבל תג חניה לנכים במידה וקימת מגבלה ביכולת הניידות. הטבה נוספת, ניתן לקבל הנחה בעלות תחבורה ציבורית. לבעלי נכות רפואית משמעתית, ניתן גם לקבל הנחה בהוצאות הטלפון וכן גם בהוצאות חשבון החשמל.

>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן