טיפולי הידרותרפיה לניוון שרירים ולמחלות ניווניות

טיפולי הידרותרפיה לניוון שרירים ולמחלות ניווניותמחלות ניווניות מאופיינות באובדן תאי עצב, המתרחש כשתאי המוח ועמוד השדרה הפגועים אינם מתחדשים בקלות. שלושת המחלות הניווניות הנפוצות ביותר הן: מחלת אלצהיימר, שהיא הצורה הנפוצה ביותר של דמנציה, המאופיינת באובדן זיכרון קבוע ופגיעה בתפקודים מנטאליים שונים.

מחלת פרקינסון, המאופיינת בתפקוד לקוי של המעגלים העצביים השולטים בתנועות הגוף, כשהתסמין הנפוץ ביותר הוא רעידות במצב מנוחה. אלצהיימר ופרקינסון הן המחלות הנוירולוגיות הנפוצות ביותר בקרב אנשים מבוגרים.

טרשת נפוצה (MS), הנחשבת למחלה אוטואימונית מתישה המשפיעה על מערכת העצבים, והנפוצה ביותר בקרב אנשים צעירים. אובדן תפקוד תאי העצב כתוצאה מדלקת עשוי להתרחש בהדרגה לאורך הזמן, כשמספר תאים מתים, בעוד שאחרים נכשלים בהדרגה בשל ההידרדרות.

טיפול הידרותרפיה למחלות עצב ושריר מתמקד בטיפול בתסמינים באמצעות חיזוק השרירים מתוך מטרה לעכב את התפשטות המחלה, ולשפר את איכות החיים ויכולת התפקוד. זוהי שיטת טיפול יעילה ביותר, המתמקדת בשיקום ושיפור המצב הרפואי בעזרת טכניקות שונות המתבססות על ניצול התכונות המרפאות הייחודיות של המים.

יתרונות ההידרותרפיה למחלות הניווניות השונות כוללות:

שיפור בעיות יציבה

הפגיעה המורכבת בתפקוד שרירי הבטן והגב מובילה לעיוותי גוף ובעיות יציבה, הנובעים מפגיעה בשרירים החלשים כתוצאה מהמחלה. מצב זה נוצר כשהמפרקים "ננעלים", נשענים על עצמות ורצועות תוך כדי הצבת עומס נוסף שאינו טבעי, עד להגעה למצב של עקמת.

המים משפיעים על הגוף באמצעות הפעלת כוח משיכה, המקל את העומסים על המפרקים באופן משמעותי. שיטות הידרותרפיה משתמשות בתכונות המרפאות של המים לחיזוק מפרקים ושרירים, באופן יעיל ובטוח לחלוטין.

שיפור חולשת שרירים

מצב זה מתרחש בעיקר בשרירי השלד העליונים, כגון בחגורת הכתפיים, שרירי הגב וחגורת האגן. בשלבים מתקדמים של המחלה עלולים להיפגע גם שרירי הגפיים. אחד התסמינים העיקריים לניוון שרירים הוא הקושי במעבר ליציבה זקופה מישיבה, והצורך לקבלת תמיכה באמצעות הידיים.

טיפולי הידרותרפיה מחזקים את שרירי הבטן, שרירי הגב העליונים והתחתונים, ושרירי עמוד השדרה הפנימיים. התרגול מבוצע מסיוע כדורים, מצופים, עזרי ציפה שוני ושיטות תרגול המותאמות באופן אישי למצב.

שיפור בתפקוד היומיומי

הירידה בתפקוד היומי קשורה לניוון השרירים והתקדמות המחלה. בתחילה לומדים המטופלים לסגל תנועות חלופיות לתפקוד השרירים הסובלים מהנזק, בעיקר באמצעות הליכה במים, המחזקת את שרירי הרגליים בפרט, כמו גם את כל שרירי הגוף.

טיפול במשקל יתר

מצב זה, הנובע מאורח חיים שאינו בריא, מוביל למשקל עודף על השרירים החלשים בעקבות המחלה, ועלול להקשות יותר על יכולת התפקוד. לכן, יש לזכור כי גם בתקופות של איבוד העצמאות התפקודית והצורך בסיוע לתפקוד היומיומי, המשקל העודף רק מסבך את המצב, מפריע ליעילות הטיפול בכל הקשור לרחצה, הלבש, והגעה מכיסא הגלגלים אל השירותים או המיטה ולהיפך. בתרגילי הידרותרפיה ניתן לאמץ את השרירים, לשרוף יותר קלוריות ובכך להפחית את המשקל ולשפר את התסמינים.

ראו גם:
יתרונותיו של הקנאביס הרפואי לטיפול במחלות ניווניות

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן