דיקור סיני מסייע לחולים בסרטן

דיקורדיקור סיני (ידועה גם כ"אקופונקטורה") הינה שיטת ריפוי  סינית ברפואה משלימה בת כמה אלפי שנים, בה גרים נקודות מסוימות (לרוב על ידי שימוש במחטים דקות) לאורך נקודות מסוימות בגוף.

את המחטים משאירים לזמן קצר על הגוף ולאחר זמן קצוב מסירים אותן. התיאוריה עליה מבוסס דיקור סיני היא תורת "הצ'י"- המתארת מעגלי אנרגיה העוברים בגוף (נקראים "מרידיאנים" ) והינה חלק מהרפואה הסינית המסורתית.

לפי תורת הצ'י, מעגלי האנרגיה קשורים במצבו הרוחני, הנפשי, הרגשי והפיזי של האדם. כאשר אחד המעגלים חסום ואינו יכול לזרום, הדבר גורם לחולי בגוף המטופל.

אחת הדרכים לפתוח את החסימה היא על ידי הדיקור הסיני. החסימות קורות לפי התיאוריה כאשר המטופלים חווים חוויות כגון חרדה, כעס, פחד, לא אוכלים כמו שצריך, סובלים מזיהומים שונים או מבריאות לקויה, וכן חשופים לחומרים העלולים לגרום לנזק לבריאותינו.

כיצד פועל הדיקור הסיני

מחקרים רפואיים הראו כי הדיקור הסיני מקל על הסבל של המטופלים בכל שהוא גורם לעצבים להפריש כימיקלים טבעיים של הגוף. הפרשה זו היא העוזרת להקלת המכאובים. למשל: בגופנו ישנם מספר חומרים דמויי אופיאטיים הנקראים אנדורפינים המופרשים מחוט השדרה והמוח והיכולים להקל על תחושת כאב.

דוגמה נוספת היא הפרשת חומר בשם סרוטונין. עובדה ידועה היא כי בקרב חולים הסובלים מדיכאון רמות הסרוטונין נמוכה יחסית בסינפסות במוח.

העלאת רמת הסרוטונין תפחית לטענת החוקרים את תחושת הדכאון ותורמת לתחושה כללית של הרגשה טובה וחיות.

המחקרים הראו גם קשר בין דיקור סיני לשיפור תפקוד מערכת החיסון בגוף המטופל, שהינה לרוב מדוכאת כתוצאה מהטיפול בסרטן.

מחקר מדעי בתחום הדיקור הסיני מתקיים כבר משנות ה-70 והוא הינו אחד מענפי הרפואה המשלימה היחידים שקיבלו אישוש מדעי לתועלתם.

חשוב לציין כי המחטים המשמשות לדיקור סיני קיבלו אישור של מנהל התרופות האמריקאי ככל מכשיר רפואי אחר בו משתמשים בעולם הרפואה והרפואה המשלימה.

הקשר בין דיקור סיני וסרטן

חולי סרטן חווים מגוון של תופעות לוואי הקשורות ישירות למחלה עצמה ולטיפול בה (הקאות, בחילות, חוסר תאבון) וכן תופעות לוואי הנקשרות למחלה גם כן כגון דיכאון, פחד וחרדה, חוסר תאבון, שלשולים והקאות, הפרעות שינה, יובש בפה, גלי חום, אובדן משקל וכדומה.

חולים רבים מדווחים כי ניסו שיטות קונבציונליות כגון תרופות ללא הועיל, ורק שיטות של רפואה משלימה כמו דיקור סיני תרמו לשיפור במצבם והרגשתם הכללית.

מגוון של מרפאות מציעות טיפולי דיקור סיני, החל מקופת חולים וכלה בבתי חולים עצמם. מכיוון שזהו טיפול בעל דרישה רבה, יש צורך לשים לב כי המטפל אליו ניגשים אכן מוסמך לטפל בדיקור סיני וכי הוא מטפל במרפאה בעלת תנאים ניאותים.

איך הטיפול נעשה?

הצורה השכיחה ביותר של דיקור סיני היא שימוש במחטים דקות, שהינן חד-פעמיות ומונחות בנקודות הספציפיות לאורך מסלול הצ'י הרלוונטי בהתאם להחלטת המטפל. בנוסף, ישנן פיתוחים שונים של דיקור סיני הכוללים שימוש ב:

  • חשמל: זרמי חשמל עדינים לצורך הקלה על כאב.
  • לייזר: שימוש בקרן לייזר עדינה במקום השימוש במחטים לצורך הגירוי של העצבים הרלוונטים.
  • שימוש בגלי מיקרו: שימוש בגלי מיקרו להשגת אפקט הדומה לשימוש בלייזר.
  • לחץ אקופקנטורי: שימוש בשיטת עיסוי מיוחדת העובדת לאורך המרידיאנים לצורך השגת האפקט הרצוי של הדיקור הסיני מבלי הצורך בשימוש במחטים או חשמל/לייזר וכדומה.

לסיכום

השימוש בדיקור סיני להקלת מכאובי הסרטן הינה שיטה מוכרת ובטוחה יחסית. חשוב לבדוק את תנאי המרפאה בה מבקשים לעבור את הטיפול וכן להתאים את סוג הדיקור הסיני המוצע למטופל ביחד עם המטפל לפני תחילת הטיפול.

>

דיקור

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן