אפליקציה לחולי סרטן

אפליקציההתפתחות הטכנולוגיה והזמינות של אפליקציות שהולכות ומתרבות בקצב יכולים להוות בשורה בהקשר להרבה מאוד תחומים שונים.

לצד אפליקציות שחותרות לסייע לציבור השואף לאיזון פיננסי ולצד כאלה שמציעות מגוון של משחקים, פעילויות פנאי ושעשועים, יש גם פתרונות מהפכניים שיכולים בהחלט להתקשר לשאלה של חיים ומוות.

אפליקציה חדישה, פרי פיתוח של אנשי הייטק ישראלים, אמורה לספק מענה לחולי סרטן בארץ ובחו"ל כמו גם לבני המשפחות הקרובות ואפילו עבור הרופאים. דווקא בשל התפתחות המחקר וכמות המידע שיש בידי הממסד הרפואי ובידי הציבור הרחב בנוגע למחלה ולהשלכותיה, חשיבותה של האפליקציה רבה במיוחד.

היכרות קרובה עם המחלה

הרעיון ליצירת אפליקציה לחולי סרטן נולד במוחם של כמה יזמי הייטק ישראליים, באופן מקרי למדי. היזמים, שכוללים את אלירן מלכי שהינו המנכ"ל והיו"ר, עירד דויטש ואוהד רובין המכהנים כסמנכ"לים, מספרים שהרעיון נבט בעקבות שיחות ביניהם ולאחר שכולם כבר היו בעלי ניסיון והצלחה בענף ההייטק והפיתוח.

בשיחות שונות התברר שלכל אחד מהיזמים יש היכרות קרובה עם מחלת הסרטן, כאשר חברים וקרובים התמודדו בזמן זה או אחר עם בשורת המחלה. הם הבינו את הצורך במקור מידע שיהווה גם מסננת של מידע וגם בעל ערכים מוספים אחרים הוא זה שהביא בסופו של דבר לפיתוח האפליקציה שקיבלה את השם בילונג.

התייעצות עם מומחים

אפליקציית בילונג עלתה לאוויר בעת האחרונה וכבר מאות רבות של משתמשים נעזרים בה בקביעות.

לצד קיומו של מאגר מידע ענקי שפתוח בפני כל מי שעושה שימוש באפליקציה האמורה, היא גם מאפשרת לכל אחד להתייעץ עם מומחים וגם לקבל מענה בלא הצורך להיחשף ולמסור פרטים אישיים. מלבד זאת, ישנה אפשרות להיעזר במשתמשים אחרים, רופאים ושאינם רופאים, שצברו ניסיון בהתמודדות אישית עם המחלה ועם תופעות לוואי של הטיפולים השונים.

באופן שמפתיע לא מעט משתמשים, מסתבר שעצות מסוימות שמתבררות כמועילות במיוחד למי שחולה בסרטן מסוג א' יהיה גרועות מאוד למי שמתמודד עם סרטן מסוג ב' כך שהאפשרות לסנן מידע גם על פי סוג הסרטן ושלב המחלה חשובה ביותר.

בנוסף, ניתן למצוא גם מידע מקצועי רחב ועדכני מאוד וישנה אפשרות להצטרף באמצעות האפליקציה לניסויים חדישים ולקבל מענה שלא תמיד קיים אצל הרופא המטפל. בהמשך תהיה גם אפשרות לבצע שמירה של נתונים אישיים כגון תיק רפואי ובדיקות שונות, כך שהנגישות אליהם תהיה מיידית ולא יהיה צורך לחשוש מאובדן מידע.

שיתופי פעולה פוריים

על פי החזון של מפתחי האפליקציה, היתרונות ילכו ויגדלו ככל שתהיה חשיפה גדולה יותר של הציבור וככל שיגברו גם שיתופי הפעולה הפוריים עם גופים שונים.

שיתופי פעולה צפויים להירקם מול בתי חולים וחוקרים בכל העולם, כאשר כבר כיום קיים שיתוף פעולה עם בעלי עניין כגון ארגון הסרטן הלאומי של ארצות הברית. שיתופי פעולה אלה ואחרים יאפשרו לכל חולה ולכל בן משפחה למצוא מענה ממוקד לכל שאלה, ניתן יהיה לקבל חוות דעת של משתמשים אודות מרכזים רפואיים, אודות מומחים, אודות טיפולים, פתרונות לתופעות לוואי וסיוע בהיבטים של תמיכה רגשית.

אלה שכבר נחשפו לאפליקציה החשובה מספרים על נוחות שימוש ועל כך שהיא מספקת מענה לצרכים חשובים ביותר של חולים בארץ ובעולם.

על מנת לפעול בצורה הטובה ביותר נחוץ למפתחי האפליקציה גם מודל עסקי ולא רק פעילות וולונטרית החשובה כשלעצמה.

מימון עלויות הפיתוח והתחזוקה השוטפת, מסבירים המפתחים, צפוי להתבסס על מודל עסקי של הרשמה בתשלום לא מצד המשתמש הפרטי אלא מצד בתי חולים ומוסדות אחרים.>

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן