איך נראה סרטן העור?

איך נראה סרטן העור?סרטן. מילה כבדה כל כך שיכולה להרתיע ולהפחיד. ישנן קהילות בהן נהוג לא להגיד את שם המחלה, אלא לקרוא לה "המחלה ההיא" או "המחלה הנוראה".

הסרטן היא אחד מגורמי התמותה המובילים בעולם המערבי, והיא תוקפת את כולם – עשירים ועניים, גבוהים ונמוכים, רזים ושמנים – ללא הבדלי מעמדות, דת או גזע.

אחד הסרטנים המוכרים ביותר הוא סרטן העור. אף על פי שישנם סרטנים שכיחים ממנו, המראה האופייני לסרטן זה והעובדה שניתן לראותו חיצונית בעיניים הופכים אותו למטיל אימה עבור חולים רבים. אז מי הוא סרטן העור וכיצד ניתן לזהות אותו?

מה הוא סרטן?

לפני הכול, רצוי להבין מהי מחלת הסרטן. אצל אדם בירא, התאים מתחלקים בקצב קבוע, מתים בקצב קבוע והגוף מצליח לשמור על יציבות וסטטיות בנוגע למספר התאים. ישנם מספר יוצאי דופן, אך רוב תאי הגוף מצייתים לחוק זה.

אצל אדם חולה סרטן, מספיק תא אחד שיוצא מאיזון. אותו תא מתרבה בקצב מסחרר, אינו נכנס למעגל המוות התאי וכך ממשיך לגדול ויוצר גוש של תאים שמתחילים להשתלט על סביבתם.

המחלה קיבלה את שמה בעקבות הגרורות שהיא שולחת, המדמות רגלי סרטן סביב גוש מרכזי.

למחלה ישנם שלושה תתי סוגים ורצוי להכיר כל אחד מהם כדי לדעת לאלו תסמינים רצוי לשים לב:

סרטן תאי הבסיס – Basal Cell Carcinoma 

הסוג הנפוץ ביותר של סרטן העור. העור האנושי מורכב ממספר שכבות, כאשר התחתונה ביותר היא שכבת תאי הבסיס מהם מתפתח הגידול.

אף על פי שהוא סרטן ממאיר הוא נחשב לסרטן לא אלים ואינו נוטה לשלוח גרורות. מבין החולים בסרטן העור, 95% חולים בסרטן תאי הבסיס ובמקרים רבים ניתן להסירו נקודתית בניתוח.

סרטן תאי הקשקש – Squamous Cell Carcinoma

השכבות החיצוניות של העור האנושי מורכבת מתאי קשקש, ומהם מתפתח סרטן זה. זהו סרטן שנחשב לאלים יותר מסרטן תאי הבסיס, ולעיתים שולח גרורות. על ידי אבחון מוקדם ניתן להשיג תוצאות טובות במהלך הטיפולים בו.

מלנומה – Malignant Melanoma

סרטן העור הנדיר ביותר אך גם הקטלני ביותר. התאים הנותנים לעור את צבעו השחום או הבהיר נקראים מלנוציטים. על ידי ריכוז והפעלה שלהם ניתן להשתזף או לקבל נקודות חן ושומות חדשות. צבעו של הגידול יהיה שחור או חום כהה בעקבות התאים מהם הוא צומח.

מראה סרטן העור

ניתן להבחין בסרטן כבר כשהוא מתפתח. תכונה זו חשובה מאוד לגילוי מוקדם ויכולה להציל חיים. המראה שבו ניתן להיתקל הוא פצע שאינו מסיים תהליך ריפוי ונראה תמידי או פצע מדמם באופן חשוד בתהליך החוזר על עצמו פעמים מספר.

בנוסף, מראהו של סרטן העור יכול להיות כפצע מגליד או אפילו פצע עם שכבת עור יבש מעליו. שומות ונקודות חן יכולות להיות המקור לגידולי סרטן העור ולכן חשוב במיוחד להקפיד ולשים לב לכל שינוי שחל בהן. במידה ואחד מהסימנים הללו מופיע – חובה ללכת לרופא עור שיאבחן את מקום הבעיה ויוכל לתת חוות דעת רפואית מקצועית ובטוחה בנושא.

בדיקה קבועה

מאחר ולסרטן העור ישנו מראה אופייני, רצוי לערוך בדיקה ביתית קבועה באופן תקופתי. יש לקחת מראה ולבחון את הגוף מכל הכיוונים, גם באזורים האינטימיים. כל שינוי חריג, תופעה שאינה מוסברת או נקודת חן חדשה שמופיעה מחייבים בדיקה מקצועית יותר.

במידה ורופא העור אכן מביע חשש, תתבצע ביופסיה של המקום הנגוע שבכדי שניתן יהיה לאבחן סופית ובתנאי מעבדה מהו המצב איתו יש להתמודד.

מגזין נגיש ומקצועי על כל מה שקשור למחלת הסרטן- סוגי סרטן, אבחון וטיפול. 
אנחנו כאן לתת לכם מידע אמין ואיכותי בצורה נוחה לקריאה.

תוכן עניינים

דילוג לתוכן