Site icon מגזין סרטן

מניעת סרטן על ידי תזונה נכונה

גופנו הוא מכונה חכמה שזקוקה לדלק מסוג משובח על מנת לתפקד כראוי. הקפדה על תזונה בריאה שומרת על הבריאות, משפרת את מצב הרוח, את הערנות, את איכות החיים ומאריכה את חיי האדם.

תזונה נכונה מסייעת גם לגוף להימנע ממחלות ולהילחם בהן. מנגד, תזונה לקויה מחלישה את הגוף ואת מערכת החיסון, וגורמת לו להיות פגיע וחשוף יותר למחלות ברמות חומרה שונות – החל מאלרגיות, דרך דלקת גרון ואפילו סרטן.

סרטן נחשב למגפה הקשה ביותר בתקופתנו. אין ספק ששכיחותה הגבוהה נובעת בין היתר מהרגלי תזונה גרועים שהתבססו בעולם המערבי מלא השפע, וממצבים בריאותיים חמורים שנובעים מכך כמו תסמונת מטבולית.

עם זאת, כל אחד יכול להשפיע על מצב בריאותו ולשפר אותה בעזרת שינוי בהרגלי האכילה. כבר הוכח ונקבע שתזונה בריאה לצד פעילות גופנית סדירה מסוגלת להקטין את הסיכוי לחלות בסרטן, לצד שיפורים רבים נוספים בבריאות האדם.

מזונות המסייעים למניעת סרטן

מזונות המגבירים את הסיכוי לחלות בסרטן

לסיכום, המצב האידיאלי עבור הגוף הוא אכילת מזונות מהרשימה "הטובה" בלבד, והימנעות טוטאלית ממזונות מהרשימה "הרעה", זאת בנוסף לחיים באזור נקי ללא זיהום אוויר, תוך כדי שמירה על שלוות נפש ועיסוק בפעילות גופנית על בסיס קבוע.

אם להיות ריאליים, אין זה מתאפשר ברוב המקרים, אך מוטב להקשיב לגוף שלכם, לספק לו כמה שיותר מהמזונות הנכונים ולהמעיט במזונות מזיקים. כל זאת עם צעדי מניעה נוספים, יסייע לשמור על גופכם וחייכם לאורך שנים רבות.

למידע נוסף:

האם צריכת פירות וירקות מקטינה סיכוי חלות בסרטן השד? – חוקרים בדקו

אכילת דגים מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן

תזונה נכונה לחולי סרטן

אל תגידו שלא ידעתם – זיהום כלמידיה עלול לסלול את הדרך לסרטן>

Exit mobile version